Wordpress Wp-Pro-Quiz Eklentisi

Wordpress sitenizde öğrenciler için çeşitli testleri oluşturabileceğiniz harika bir eklentidir. Bu eklentinin güzel bir özelliği de Türkçe dil desteğinin bulunması ve ücretsiz olmasıdır. Bu eklentiyi bende Wordpress sitemde kullanmaktayım.

Bu eklenti ile öğrencilerinizi veya sitenize gelen ziyaretçilerinize online sınavlar hazırlayabilirsiniz.

1.Eklentinin Kurulumu

Öncelikle wordpress sitenizin yönetim paneline girin. Eklentiler kısmından yeni ekleye gelin Eklentilerde ara kısmına wp pro quiz yazıp arayın.

Wordpress pro quiz eklentisi
  

Şimdi kur kısmına tıklayarak kurunuz. Kurulum tamamlandıktan sonra eklentiyi etkinleştirin.


wp pro quiz menü

 Eklenti artık menüde görülmektedir.

2. Genel Ayarlar

Tarih ve zaman ayarları bulunmaktadır. Sakla diyerek ayarları kaydedin. Genel bakışa geri dön diyerek ana menüye gelin.

3.Sınav Kurallarının Oluşturulması

wp pro quiz sınav kuralı oluşturma


 Menüden sınav ekle kısmına geliniz.

Opsiyonel özellikler

Eğer önceden şablon oluşturmuş iseniz en üst sağda şablon yükle diyerek, seçeneklerin otomatik işaretlenmesini sağlayabilirsiniz. Eğer yeni şablon oluşturmak istiyorsanız sınavla ilgili opsiyonları işaretleyerek. En alt kısımda şablon oluşturabilirsiniz.

Sınav başlığı (Gerekli): Sınavın görünen adı olacaktır.

Rastgele soru ekleme: Soruların rastgele olarak sorulmasını sağlar.

Sınavı tekrar başlat: Sınavı tekrar başlatılabilmesini sağlar.

Zaman kısıtlaması: Sınav için belirli bir süre sınırlaması getirir.(Genel olarak her soru için 60 saniye vermeniz yerinde olacaktır.)

İstatiksel: Kişi için istatiksel bilgilerin oluşmasını sağlar. Kişi aynı sınava tekrar girişini engellemek için aynı IP adresinden belirli bir süre girilmesini engelleyebilirsiniz.

Soruları gözden geçirme: Üst kısımda atlanan veya cevaplanan soruların numarası görülecektir.

Otomatik başla: Sınavın otomatik başlamasını sağlar.

Sadece kayıtlı kullanıcılar sınavı başlatabilirler: Sadece sitede kayıtlı kullanıcıların sınav olmalarını sağlar.

Quiz Mode

Soruların nasıl geleceğinin seçildiği yerdir. Bunlardan biri mutlaka seçilmelidir.
1. Normal: Tüm soruları ardarda göster , "doğru" veya "yanlış" sınav sonunda gösterilir.

2. Normal+Geri buton: Soruda geri tuşu kullanımına izin verir. 

3. Kontrol et -> devam: Her sorudan sonra "doğru veya yanlış" olduğunu gösterir. 

4. Sorular birbirinin altında: Bu seçenek etkinleştirildiğinde tüm cevaplar birbirinin altında gösterilir, tüm sorular tek bir sayfada gösterilir.

Başarı Listesi: Sınav olan kişilerin başarı listesine kayıt olmasını sağlar.

Sınav açıklaması (Gerekli): Sınava başlamadan önce gösterilecek metin buraya yazılacaktır.

NOT: Eğer oluşturduğunuz bu seçenekleri saklamak ve diğer sınavlarda kullanmak istiyorsanız, en altta şablon ismini yazıp şablon saklayı tıklayınız.

En son olarak sakla diyerek sınavın genel kurallarını oluşturmuş oldunuz. Genel bakışa geri dön diyerek oluşturduğunuz sınavı görebilirsiniz.

4. Sınav Sorularının Oluşturulması

Artık oluşturduğumuz sınav için sorular ekleyebiliriz.


Oluşan sınav için sorular kısmına geliyoruz.

 Görüldüğü gibi sorular kısmı boş. Eğer önceden soru oluşturmuş olsaydık burada görülecekti. Soruları istediğiniz kadar ve istediğiniz zaman buradan artırabilirsiniz. Soru ekle kısmına gelerek soru eliyoruz.
  Puan: Sorunun puan değeri

  Soru (Gerekli): Buraya soru metnini giriniz. Eğer sorunuzda resim varsa ortam ekle kısmından resmi seçebilirsiniz

  Doğru cevap mesajı (Opsiyonel): Eğer soruyu doğru cevapladı ise mesaj verebilirsiniz.

  Yanlış cevap mesajı (Opsiyonel): Soru yanlış cevaplanmış ise testi yapan kişiye mesaj verebilirsiniz.  

İpucu (Opsiyonel): Sorunun cevabını hatırlaması için ipucu verebilirsiniz.

Soru Tipi


Soru cevapları oluşturma
Test sorusu oluşturuyorsanız, soru tipinden tek seçimi cevaplar olarak da kaç tane cevap şıkkı vermek isterseniz o kadar şık oluşturun. Şıklardan birini doğru olarak belirtiniz.



Bu soru tipinden biri seçilebilir. Sakla diyerek test için bir soru oluşturmuş oldunuz.
NOT: Yine sorular için bir şablon oluşturarak diğer soruların oluşturulmasında kolaylık sağlayabilirsiniz.

5. Sınavın Sayfaya Eklenmesi

Oluşturduğunuz sınavın kodunu kopyalıyoruz. (Aşağıda Shortcode yazan kısmın altındaki [WpProQuiz 1] yazan kısmı kopyalıyoruz.)

Testin sayfaya eklenemesi


  Yeni bir yazı, sayfada veya var olan sayfanın içinde bu kodu ekliyoruz. Artık testimiz yazı içinde istediğimiz yerde gözükebilir. Kullanımı bu kadar basit herkese kolay gelsin...

Yorumlar

  1. Teşekkürler. Sitemde kullandığım bir eklenti. Üyelerim de soru hazırlasın istiyordum. Adım adım bir klavuz hazırlamaya üşeniyordum. Sitenizi referans vereceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam merhaba bu eklenti hakkında yardım almak istiyorum
      Problem şudur: soruları hazırlarken cevaplarda doğru olanı işaretliyorum fakat test sırasında cevapladığim doğru şıkkı yanlış görüyor ve hiç cevap vermezsen doğru olarak kabul ediyor. Ne yapmalıyım?

      Sil
  2. Sorular kısmında soru tipi olarak tek seçimli kısmı işaretlenerek, cevaplar kısmında testin doğru cevabı işaretlenmesi yeterli olacaktır. Test kısmında tek seçim olmamasından kaynaklanabilir. Eğer adres varsa bakabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam bir bakarsan çok memnum olurum.
      www.tibbivideolar.com mail adresi verirsen diğer bilgileri göndereyim

      Sil
  3. http://tibbivideolar.com/tibbi-egitim/saglik-bakanligi-onayli-ilkyardim-testi-2.html adresinden baktığım kadarıyla eklenti gayet güzel çalışıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam baktığınız testin eklentisi bizim bahsettiğimiz eklenti değil. Farklı bir eklenti çalışıyor fakat ben wp pro quiz istiyorum o daha profesyonel.

      Sil
  4. Yalniz alkol bagimlisi kisilere AMATEM yardim eder. Alkol ve Uyuşturucu Madde Bağımlıları Tedavi ve Araştırma Merkezi

    YanıtlaSil
  5. Merhaba proquiz de test aşamasında sayfayı yenilediğin taktirde sınav tekrarlanıyor bunun hakkında yardım almak istiyorum

    YanıtlaSil
  6. Wp pro eklentisinde sınav düzenle kısmında opsiyonla bölümü var içerisinde "sınavı tekrar başlat" işaretini kaldırın

    YanıtlaSil
  7. Hocam merhaba bu eklenti hakkında yardım almak istiyorum
    Problem şudur: soruları hazırlarken cevaplarda doğru olanı işaretliyorum fakat test sırasında cevapladığim doğru şıkkı yanlış görüyor ve hiç cevap vermezsen doğru olarak kabul ediyor. Ne yapmalıyım? -

    Hocam selamlar aynı sorunu ben yaşıyorum.Yorumları okudum ve uygulama yaptım ama değişen bir şey olmadı.

    Sayfa bu

    http://www.radyoamatorleri.com/Wp/

    Yardımcı olursanız minnettar kalırım

    YanıtlaSil
  8. Cevap için teşekkürler fakat soru tipi tek seçenekli olarak seçilmiştir.Başka dikkat edilecek bir bölüm varmı?

    Cevapları hazırlarken(doğru) seçeneği tıklanıyor.Herşey normal gözüküyor.
    Ama sistem çalışmıyor
    Bakmak isterseniz link burada
    http://www.radyoamatorleri.com/Wp/teknik/

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitenize baktım, yukarda açıklamalar ekledim. Test sorusunda soru tipini tek seçim yapın seçenekleri eklerken bir tanesini doğru olarak belirleyin. Olması gerekir.
      Örnek
      http://www.fenbilim.net/5-sinif-1-unite-1-test/

      Sil
  9. soru tipini nereden ayarlıyorsuz hocam görüntü gönderirsen çok memnun kalırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınav genel bakış içerisinde, sınavınızı seçin. Sınav sorularına ekle veya düzenleye gelin, burada soru tipini seçin.Sorunuzun şıklarını oluşturun.
      Soru tipini yukarıda ekran görüntüsü olarak kaydettim.

      Sil
  10. "Soru tipinden tek seçimi cevaplar olarak da kaç tane cevap şıkkı vermek isterseniz o kadar şık oluşturun. Şıklardan birini doğru olarak belirtiniz."

    Zaten en başından beri aynı şekilde düzenliyorum fakat yinede sistem çalışmıyor.Bu eklenti myhtemelen bizim WP sürümümüz ile alakalı.Eklenti sahibinede yazdım cevap bekliyorum gelişme olursa bilgi veririm

    YanıtlaSil
  11. wp pro quiz 0.36 sürümü kullanmaktayım,sorun yaşamadım. Uzun süreden beri de güncellemeleri de yapmamıştım. Sürümlerden kaynaklanan problem olabilir.

    YanıtlaSil
  12. Selam
    Bilemiyorum WP son sürümünde bu eklenti çalışmıyor hatta eklentinin 030 V kadar denedim .Gelişme olur ise takip edeceğim
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Eklentiler den yeni Ekle butonu yok. Yardım edin ne yapmam lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle wordpress sitenizin yönetim paneline gelin burada eklentiler kısmında yeni ekle ye gelin arama kısmına proquiz yazıp aratırsanız eklentiyi buluyor buradan yükleyebilirsiniz.
      Eğer yeni Ekle butonu görünmüyorsa yüklü eklentilerde de ekle butonu var oradan yapabilirsiniz.

      Sil
  14. 5. yanı son aşamayı nasıl yapacağımı anlamadım.lütfen yardım edin. oluşturduğum souruyu anasayfada göremiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Testi ana sayfada göremezsiniz. Hangi sayfada görmek isterseniz oraya yapıştırın. Eğer sayfa veya yazınız yoksa önce sayfa veya yazı oluşturun

      Sil
  15. . Sınavın Sayfaya Eklenmesi

    Oluşturduğunuz sınavın kodunu kopyalıyoruz. (Aşağıda Shortcode yazan kısmın altındaki [WpProQuiz 1] yazan kısmı kopyalıyoruz.) NEREYE KOPYALIYORUZ BUNU ANLAMADIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Testin görünmesini istediğiniz Sayfa içerisine kodu yapıştıracaksınız.

      Sil
  16. Eklentiyi kullanıyorum kendi çapımda değişikliklerde yaptım.Mesela botonları önceki soru, sonraki soru şeklinde değiştim.isteyene yazabilirim.Sınav sonunda başarı koşulu ekleyemedim.mesela 70 ve üzeri puan alındıysa başarılı sayılsın. Bu konuda yardım edebilecek varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eklenti içerisinde başarı durumu ile ilgili bölümde olması gerekiyor.

      Sil
    2. Cevapbınız için teşekkür ederim fakat başarı durumu bölümünü bulamadım. Acaba benmi gözden kaçırıyorum

      Sil
    3. Sonuçlar-Opsiyonlar menüsünde
      Ortalama puanları göster seçeneği var.

      Sil
    4. mezuniyeti etkinleştin.

      secenekte 90 yazın mesela basarılı

      secenekte 70 yazın iyi

      50 yazın orta

      0 yazın basarısız.

      Sil
  17. Mrblar.sınavı başlat butonu çalışmıyor nasıl çalıştırabiliriz

    YanıtlaSil
  18. Yanıtlar
    1. Yukarıdaki adımları teker teker yapınız. Kayıtlı kullanıcı ayarını pasif yapınız.

      Sil
  19. Yanıtlar
    1. wordpress sürümü ile çakışabilir. 4.8x sürümünde sorunsuz çalışıyor

      Sil
  20. http://www.edebiyatimiz.net/yks-edebiyat-deneme-sinavi/ bu eklenti ile hazırladığım testleri görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  21. selam HTML izin ver ne işe yarıyor. Şıklara resim eklemeye çalışıyorum. beceremedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HTML kodlarının çalışmasını sağlamaktadır.
      Sorulara resim ekleme özelliği var ama şıklara resim ekleme özelliğini görmedim veya ben bilmiyorum

      Sil
  22. WordPress ile ilgili temel kod paylaşımlarıma devam ediyorum. Bu yazımda neredeyse her blogun faydalandığı ve içeriklerin hemen altına eklediği “Önceki Yazı – Sonraki Yazı” linklerinden bahsetmek istiyorum. Birkaç küçük kod ile bu işi rahatlıkla çözebiliyorsunuz.
    https://www.dogushan.com/wordpress-onceki-sonraki-yazi-ekleme-kodu/

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar, ben başarı listesi ve mail gönderme kısmında sorun yaşıyorum. Başarı listesinde tek bir giriş görünüyor ve sonuçları mail göndermiyor. Yardımcı olur musunuz?
    Site linki:https://tarihsorubankasi.com/fransiz-ihtilali-tekrar-pekistirme-sorulari/

    YanıtlaSil
  24. Wordpress kullanmıyorum artık, sürümlerde değiştiği için yardımcı olamıyacağım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder